Friday, October 25, 2013

BAJET 2014 HINGGA 2018 NO MORE TO CINABENG - HUKUM-KARMA, MARI BACA

ULASAN TERUS-TERANG - Orang-Orang Cina Malaysia yang temberang, lupa diri dan ingat mereka raja sebenar di negara Malaysia ini kini bergetar-getar lutut mereka. Kenapa tak bergetar, DS Najib sedang senyum dalam menghukum orang Cina yang penipu. Bukan kita yang kata mereka temberang, tetapi penulis buku "The Chinese Dilema" orang Cina dari China kata orang Cina Malaysia Kiasu, Bodoh-sombong dan lupa diri.

Sebelum PRU13, berguni-guni janji taukeh-taukeh Cina, Pengerusi-Pengerusi Sekolah Cina, NGO-NGO Cina, Syarikat-Syarikat Cina meminta itu dan ini kepada Najib, dengan janji mereka akan menyokong BN. Maka Najib yang ikhlas suci pun berilah apa jua kehendak Cinabeng ini.

Akhirnya, keputusan PRU13 menunjukkan 90% Cinabeng tidak sokong Najib dan BN. Mereka tipu Najib. Kasihan Perdana Menteri yang baik hati ditipu bulat-bulat. Hari ini, mereka ini sudah malu mahu jumpa PM Najib, malu angkat muka, malu tunjuk muka gara-gara sikap sebahagian Cinabeng yang terpedaya dengan janji DAP ini.

Sekalang lu lasakan! 5 Tahun Bajet 2014, Bajet 2015, Bajet 2016, Bajet 2017 dan Bajet 2018 jangan kasi satu sen sama mereka. Biar mereka rasa apa erti berjanji dan apa erti menipu.

Subsidi Gula dihapuskan, baguslah kita beli Gula dan Beras daripada syarikat Melayu Bumiputera yang terjamin Halaln Tayyibahnya. Biar Taukeh Gula rasai apa erti memberi sokongan

Permulaan Bajet 2014, ingatlah dan sedarlah negara ini Melayu 18Juta, Cina6Juta, India 8Juta . Kira-kira 67.9% rakyat Malaysia adalah orang Melayu dan Muslim. Masa Najib sebut angka-angka ini, Cinabeng Lim Guan Eng MERAH PADAM mukanya, bapaknya Lim Kit Siang hampir terbeliak tersembul biji matanya mendengar angka itu.

Baguslah, kita beri hadiah kepada masyarakat India yang memberi sokongan kepada Najib dan BN. Kerana itulah,ada kata-pepatah orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita berbahasa.

Jangan juga beri jawatan dalam Kabinet dan Kerajaan kepada mereka. Biar mereka rasa kesan-kesannya. Berikan kepada masyarakat India yang jelas menyokong. Perkukuhkan dan tambah bajet kepada masyarat Islam, Bumiputera, Melayu dan orang asli.

Posted on 9:00 AM | Categories:

Wednesday, October 9, 2013

ORANG CINA DISURUH CARI NEGARA LAIN, ADA FAHAM!

SILA CARI NEGARA LAIN?
Bekas PM Australia Bosan dengan orang Cina Australia…!!!

1. Orang Cina yang harus sesuaikan diri di negara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang Cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.

2. Bahasa:
Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa Cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang Cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa Cina. Sikap kamu orang Cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa Cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.

3. Agama:
Kebanyakan Australian percaya kepada God (Kristian). Kenyataan ini bukanlah kerana semata mata hendak menyebarkan dakwah agama Kristian atau kerana politik. Tetapi hakikatnya negara ini diasaskan oleh orang-orang Kristian, prinsip-prinsip Kristian, dan ini telah dijelas didalam perlembagaan negara Australia. Ia sudah pasti sesuai dan menjadi keperluan untuk dipaparkan di dinding setiap semua sekolah di Australia. Mengapa sudah ada suara suara dari orang Cina untuk menuntut hak yang sama supaya dipaparkan juga agama budha?

4. Pendidikan:
Orang Cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap. Ini kerana perkataan God (Kristian) adalah salah satu bahagian didalam adat yang dipraktikkan di Australia ini.

5. Kami akan menerima kepercayaan anda, dan tidak akan mempersoalkan mengapa. Apa yang kami minta ialah anda menerima kami sebagai penduduk asal Australia, dan hiduplah dalam suasana harmoni dengan kenikmatan yang telah kami kongsikan.

6. Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang Cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang Cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba-tiba mengadu dan merengek? Jika kamu orang Cina merasakan ini semua tidak adil tentang Bendera negara kami, Perlembagaan kami, cara kami membelanjakan wang yang fokus kepada penduduk asal, mengenai agama Kristian kami, cara hidup kami, kerajaan kami, saya rasa selaku bekas Perdana Menteri Australia memberi pintu terbuka kepada mana-mana orang Cina untuk keluar dari negara ini dan pilih negara yang lebih bebas yang dapat menerima semua permintaan kamu ini.

John Horward.
Posted on 4:08 AM | Categories:

Monday, September 30, 2013

CHRISTOPHER ROSS LIM MENGAMOK


Nama Sebenar
Tarikh Daftar 
Tarikh Pinda 
Nama Baru
Nama Ibu Sebenar
Nama Ayah
Sebenar
Negara Asal Lahir
Christopher Ross Lim

21.4.1997
23.6.1997
Zairil Khir Johari
Christine Lim @ Rose Christine Abdullah@Rose
Christine Khir Johari
Howard Lim
(Singapore)
Hawai, Amerika
Syarikat


Sehingga ke hari ini Zairil masih tidak mengaku beliau anak Cina Totok, istilah Cina di Indonesia disebut Cina Totok!  Lim Guan Eng juga berusaha menipu Hadi Awang, menipu Nik Aziz, menipu semua orang Islam bahawa ada Melayu Islam dalam CEC DAP (setelah kesilapan Suruhanjaya Pilihanraya DAP).

Zairil yang mengaku Melayu itu hendaklah membuat ujianDNA untuk membuktikan beliau anak Howard Lim atau anak Mohd. Khir Johari!

Setujukah anda Zairil melakukan DNA untuk menjawab kebodohan kita yang diperbodoh-bodohkan oleh Lim Guan Eng kononnya dia anak Melayu? 

Zairil mengundi di Bangkok Lane di DUN Pulau Tikus dan Parlimen Bukit Bendera!

Apakah Kewarganegaraan Howard Lim bapa sebenar Zairil? Jika bapanya Howard ahli PAP, maka segala Rahsia negara mudah disalurkan kepada negara luar? 

Kamu semua bodohkah, MULAI SAAT DAN KETIKA INI jangan lagi panggil saya atau tulis saya dengan nama Zairil Khir Johari, saya adalah CHRISTOPHER ROSS LIM...PANGGIL SAJA CHRIST. Ada faham?

Posted on 5:55 PM | Categories:

Thursday, September 5, 2013

JARUM-JARUM HALUS KRISTIANISASI DI MALAYSIA

JARUM-JARUM HALUS
Jarum-Jarum Kristianisasi: Mempelajari dari Pengalaman Indonesia
Permohonan Majalah Herald - The Catholic Weekly untuk menggunakan kalimah ALLAH dalam terbitan majalah versi Bahasa Melayu merupakan agenda tersirat pihak missionary kristian mengikis syiar Islam di Malaysia. 

Ketagihan tersebut nyata melanggar ketetapan Perlembagaan Persekutuan yang memaktubkan Islam adalah Agama Rasmi Malaysia sekaligus mencabar kesabaran umat Islam.

Taktik dan strategi missionary kristian ini yang telah berjaya dilakukan di negara jiran kita; Indonesia dan kini secara halus ia cuba dilakukan di Malaysia. 

PERTAMA, di Indonesia umat Islam di sana DIBINGUNGKAN dan DIKELIRUKAN dengan penggunaan istilah-istilah bahasa Arab dan Islam oleh para missionary kristian seperti perkataan kalimah ‘ALLAH”, makmum, jemaah, doa, zikir, amal ibadat, sedekah jariah , ummat beragama, iman, rohaniyah, Ruhul kudus dan sebagainya. 

Missionary kristian turut mengubah corak dakwah mereka dengan menukar waktu ibadah ‘Sunday Prayer’  kepada ‘Friday Prayer’ yang disebut sebagai ‘Ibadat Jumaatan’ yang sama waktunya seperti solat Jumaat bagi umat Islam. Mereka turut  mengalun kitab bible dalam bahasa Arab bagi menarik minat pendengar. Ini bagi menunjukkan kepada umat Islam bahawa kristian juga adalah agama samawi (langit) dan diturunkan lebih awal kepada orang Arab. Jadi mengapa umat Islam tidak boleh menerima kristian kerana masing-masing menyembah “ALLAH”?

KEDUA, umat Islam sering DIDOKTRIN dengan dakyah dan idea LIBERALISME, KEBEBASAN serta HAK ASASI MANUSIA dalam setiap tindak-tanduk mereka. Golongan sasaran adalah para mahasiswa dan golongan masyarakat bawahan dengan tema kemiskinan rakyat, tekanan ekonomi dan kepincangan pemerintahan. Mereka sering diupah untuk berdemonstrasi dijalanan membuat kacau atau berwacana memprotes apajua dasar kerajaan. 

KETIGA, ketika rakyat leka  dengan rasa tidak puas hati membuak-buak kepada pemerintah, pada masa itulah mereka diperkenalkan dengan idea-idea kesaksamaan dan sama rata dimana hanya dengan idealisme ‘semua dapat merasai benda yang sama tanpa mengira status ras dan agama maka barulah akan wujud keadilan sosial. Hiburan-hiburan  yang melampau digunakan untuk melalaikan umat Islam dari ibadah wajib mereka.

KEEMPAT, ketika rakyat tidak lagi mahu mendengar apajua kebaikan yang dilakukan pemerintah, ketika itulah jarum-jarum Kristianisasi mula memasuki dan merasuk rakyat kononnya pemerintahan Islam banyak membawa keburukan kepada rakyat dan negara. Kristian dipromosikan sebagai agama penyelamat. Sedangkan Islam sebagai agama yang banyak bawa bencana di dunia. Ketika ini idea Jesus Al Masih atau Mesiah Sang Penyelamat mula dicanangkan sebagai bagi menyelamatkan kegawatan ekonomi dan politik negara.     

KELIMA, ketika keadaan rakyat yang semakin tertekan akibat kegawatan ekonomi, mereka kurang menghiraukan soal-soal agama, kepentingan bangsa mahupun kedaulatan negara. Ketika ini dakyah kristianisasi gereja akan memujuk rakyat  dengan pelbagai bantuan wang, makanan, khidmat pendidikan dan aktiviti kemasyarakatan yang berselindung di sebalik pertubuhan-pertubuhan sosial dan parti-parti politik atas dasar ‘kepedulian bangsa’ dan ‘kebersamaan’. Dana asing ketika ini akan mencurah-curah masuk dan promosi khidmat masyarakat tersebut diberikan secara besar-besaran melalui alternatif media.

Pihak missionary mendampingi golongan sasaran melalui kunjungan agen-agen mereka ke masjid, surau, pesantren dan rumah-rumah kebajikan antaranya melalui majlis berbuka bersama, pemberian Al Quran, sumbangan kewangan dan barang keperluan kepada ketua-ketua kampong, anak-anak yatim serta ibu tunggal. Para missionary kristian akan berpakaian dan berbicara sepertimana umat islam berpakaian dan berbicara, bahkan mereka semakin berani membaca ayat-ayat Quran dan hadis-hadis muktabar. Ketika ini ada segelintir umat Islam tersentuh dengan budi baik pihak ini dan menyokong apajua tindakan tersebut atas nama ‘kesatuan dan toleransi umat beragama’. Maka acara bersama seperti doa, solat dan ibadah puasa pelbagai agama dipromosikan dalam sesebuah acara. Idea-idea PLURALISME kian subur dan giat dicanangkan oleh tokoh-tokoh Islam sendiri.

KEENAM, apabila masyarakat muslim mula terhutang budi pada organisasi-organisasi gereja ini maka dakyah seterusnya adalah memesongkan iman seseorang muslim dengan cara mendapatkan pengakuan bahawa Islam adalah ajaran yang salah. Ketika ini apa jua berkaitan Islam, Nabi Muhammad, Al-Quran, Puasa, Zakat dan Haji dianggap sebagai ibadah sia-sia dan menyesatkan serta tidak diterima Jesus. Hati umat yang telah kotor dan keliru akibat sumber makanan haram yang diterima selama ini akan mudah dipengaruhi dakyah-dakyah kristian yang memujuk ini. 

KETUJUH, apabila seseorang yang didakyahkan semakin keliru, terhutang budi dan mula meragui ajaran Islam, maka ketika ini mereka akan dipujuk rayu oleh beberapa pastor-pastor ternama yang boleh berbicara dan mengetahui selok belok Islam. Ketika ini acara brainwash atau cuci otak dilakukan secara agresif yang akan menyaksikan si individu atau kumpulan individu akan membuat ikrar untuk keluar dari Islam kerana tidak lagi yakin pada Islam. Ketika inilah PEMURTADAN secara sedar dan separa sedar berlaku.    

KELAPAN, apabila diyakini seseorang individu atau kumpulan telah murtad maka acara seterusnya mereka akan dikristiankan oleh Ketua Pastor melalui upacara PEMBAPTISAN. Mereka dikehendaki meminum air ‘HOLY WATER’ atau upacara berendam di dalam air. Ketika itu iman Islam akan tercabut dan sahlah seseorang itu menjadi kristian dan kafir kepada Islam. Penganut Kristian baru ini seterusnya akan dilantik menjadi pastor-pastor yang akan menyebarkan lagi dakyah kristian terhadap umat Islam seterusnya.

JARUM-JARUM HALUS
FIKIR-FIKIR
Adalah menjadi satu kebanggaan pihak-pihak gereja di Indonesia jika mereka dapat memurtadkan umat Islam. Usaha untuk menyalahgunakan kalimah ALLAH dengan unsur syirik  merupakan langkah pertama sebelum ke langkah-langkah seterusnya.  

Kesan kristianisasi di Indonesia amat dahsyat sehinggakan berlakunya perkahwinan silang antara penganut agama Islam yang berkahwin dengan penganut kristian atas dasar perkahwinan sesama ahli kitab. Maka lahirlah zuriat-zuriat yang haram dilaknati Allah s.w.t. Sebab itulah begitu banyak bencana melanda bumi Indonesia kebelakangan ini yang mungkin menjadi sebab kemurkaan Allah swt yang mahu menghapuskan keturunan-keturunan haram ini.

Sesungguhnya kita bersimpati dengan nasib saudara seagama kita di Indonesia. Namun kita juga perlu berbangga dengan jihad berterusan mereka melalui pelbagai NGO Islam yang ada mempertahankan akidah mereka dengan begitu gigih walaupun tanpa dana yang banyak. 

Bermula dengan dakyah kononnya kalimah ALLAH boleh dikongsi bersama akhirnya melarat kepada perlaksanaan sebuah agenda jahat puak missionary kristian untuk menyesatkan umat Islam. Justeru, kita perlu terus berjihad mempertahankan kesucian kalimah ALLAH dari diberi kebenaran digunakan oleh pihak gereja di Malaysia.  Jihad…Allah Akhbar!
KUFUR JIKA BENARKAN NAMA ALLAH DIGUNA OLEH AGAMA LAIN

Posted on 7:24 PM | Categories:

Tuesday, August 6, 2013

KSU MITI : DON'T GAMBLE THIS COUNTRY TO YOUR POLITICAL AGENDA !

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA), yang melibatkan 12 negara termasuk Malaysia bakal meletakkan rakyat dan negara kita berada dalam keadaan caca-merba dan kucar-kacir! 

Khususnya kepada Usahawan Bumiputera, Pekebun Kecil, Petani, Usahawan Kecil, monopoli Ubatan oleh Gergasi Amerika dan pelbagai isu yang merugikan rakyat Malaysia.

Secara mudahnya, idea TPPA adalah idea Amerika Syarikat untuk menghalang kemaraan Ekonomi kuasa ekonomi baru dunia yakni negara China.

Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Dr Rebecca Fatima Sta Maria, di mana suaminya orang Singapura cuba bermain silap mata dengan rakyat Malaysia! Singapura dan Amerika !!!

Paling sadis, KSU MITI cuba memperbodohkan Menteri MITI dan Pegawai-Pegawai Tinggi Kerajaan.

Soalan pertama kita kepada KSU MITI ini, adakah dia membuat study terlebih dahulu apakah dia TPPA, risiko TPPA, kos melepas dan "win-win situation" ?

Soalan kedua, adakah KSU MITI membuat briefing awal kepada Menteri MITI dan adakah KSU MITI ini ada memberi Laporan kepada Kerajaan??? 

Dalam bahasa orang putih (English Man), "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"...kami ulang ,"Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"

Amaran kami kepada KSU MITI, jangan fikir orang lain tidak tahu apa yang sedang kamu lakukan!

KSU MITI, agenda kamu dan suami Singapura kamu, apakah kami fikir semua rakyat Malaysia buta?

Lastly but not least, What the hell are you doing?. Again, "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!".

JANGAN UNDERESTIMATED RAKYAT, KAMI TAHU APA KAMU SEDANG LAKUKAN ?

To be contenue... 

Nota : Baru-baru ini, MITI memanggil pengamal media untuk sesi penerangan dan dialog mengenai TPPA. Program ini gagal, Menteri MITI kasihan kelihatan diperbodohkan dan KSU MITI bijak menyembunyikan diri tidak menjawab isu-isu TPPA! Again, what are you doing to this Country?


Posted on 9:03 AM | Categories:

Saturday, August 3, 2013

KEMPEN BELILAH KETUPAP FAIZA ATAU ADABI HALALAN TOYYIBAH

Belilah Ketupat Faiza & Adabi Milik Melayu Islam diyakini Halalan Toyyibah. 



Raya dah nak dekat,mesti korang nak beli nasi himpit/ketupat kan?Pastikan korang tgk betul betul brand tu.Kalau nak tolong melayu,korang beli Faiza Mini Ketupat.Di Jamin halal dan sedap!Sokong Ketupat Faiza yang telah banyak mentuikan org melayu.Dengan setiap pembelian,anda telah menyumbang kepada mangsa yang tidak sempurna di Malaysia ini.

Ketupat Nona DAP Mesti


Sumber Nona Managing Director:
http://www.ipohperak.com.my/content/iframe.jsp?pge=compDetails&comId=C2909&likeAlphabet


KETUPAT MINI FAIZA

Sumber Faiza Managing Director (Siap Gambar lagi):
Posted on 3:14 PM | Categories:

Thursday, July 25, 2013

Tuesday, July 23, 2013

PEMBANGKANG BETUL: MARI KITA IKUT "UBAH" & "TUKAR"

BAPA CINABENG NEGARA BAGI KURMA AMIK HATI MELAYU !



Bapa cinabeng negara semalam melawat bazar ramadhan di taman universiti skudai johor.

Bapa cinabeng negara ini bagi kurma  dengan ada foto muka dia dengan burung dap.

Ini low class punya strategi nak amik hati melayu.

Kat kurma tu siap ada foto muka dia lagi.

INGAT MAKAN KURMA KIT SIANG, HARAM JIJIK DAN MEMBUSUKKAN.
 
Posted on 6:36 PM | Categories:

Monday, July 22, 2013

OPERASI HALAU PENDATANG PELACUR CHINA DOLL PENIPU PAS LAWATAN CHINA BESAR-BESARAN SELEPAS HARI RAYA

ORANG-ORANG CHINA YANG MEROSAKKAN NEGARA KITA AKAN DIHALAU
Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan melancarkan operasi bersepadu secara besar-besaran selepas Hari Raya Aidilfitri ini bagi mengesan dan menahan pendatang tanpa izin di negara ini.

Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata operasi melibatkan polis, Jabatan Imigresen dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) itu akan meliputi kawasan perniagaan, perladangan, kilang dan kawasan pembinaan di seluruh negara.


Beliau berkata pihaknya memandang serius terhadap masalah yang seringkali ditimbulkan oleh pendatang tanpa izin antaranya masalah jenayah, dadah dan pelacuran.


"Gerakan memburu pendatang tanpa izin ini adalah untuk membuktikan bahawa kerajaan serius dalam membendung masalah sosial serta menjamin keselamatan negara," katanya pada sidang media selepas menghadiri majlis berbuka puasa bersama warga Imigresen di Ibu Pejabat Imigresen di sini malam Isnin.


Ahmad Zahid berkata sepanjang Ramadan ini, seramai 120 pendatang tanpa izin ditangkap atas kesalahan berniaga tanpa permit dan tiada dokumen perjalanan yang sah.


Majlis itu turut dihadiri oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan Ketua Pengarah Imigresen Datuk Alias Ahmad.


Mengenai Program Penyelesaian Menyeluruh Pekerja Asing dan Pendatang Asing Tanpa Izin (6P), Ahmad Zahid berkata ia telah menunjukkan hasil yang positif apabila seramai 1.3 juta orang telah berdaftar sejak dilancarkan pada Julai 2011.


Beliau menjelaskan daripada jumlah itu, seramai 500,000 telah melalui proses pemutihan, 330,000 telah pulang ke negara asal manakala bakinya masih dalam proses pemutihan untuk dihantar pulang.
Posted on 6:13 PM | Categories:

Wednesday, July 17, 2013

DAP GUNA CARA-CARA KOMUNIS MENCEDERAKAN RAKYAT MALAYSIA

DAP TUBUH RED BEAN ARMY GUNA CARA KOMUNIS
Tidak dapat dinafikan Shen Yee Aun (SYA) merupakan pemuda Cina yang pertama mengetengahkan persoalan Red Bean Army (RBA). 

Bekas Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan itu berusaha memahamkan masyarakat Malaysia khususnya Melayu-Islam tentang bahayanya misionari ‘Tentera Kacang Merah’ itu terhadap kedaulatan negara.
 
Perkara ini mungkin baru di kalangan masyarakat Melayu-Islam, bumiputera dan masyarakat bukan Cina, namun dalam komuniti Cina yang faham berbahasa Cina, ia bukan sesuatu yang baru.

Ia juga bukan perkara baru kepada individu-individu yang pernah menjadi mangsa serangan ‘Tentera Kacang Merah’ itu.

“Ia bukannya rahsia. Mereka yang tahu membaca bahasa Cina, memang tahu facebook itu bahawa ada group yang dipanggil RBA.

“Mengapa nama RBA? Sebab penterjemahan literal dalam bahasa Cina, ‘Red Bean Arm’y maksudnya ‘Tentera Kacang Merah’, dalam bahasa Cina ‘Ang Tao Peng‘, kata SYA ketika ditemui AIDC di Petaling Jaya, 6 Julai 2013.

Dalam pertemuan hampir dua jam itu, SYA juga turut mendedahkan maklumat yang menarik iaitu modus operandi RBA ada persamaan dengan modus operandi komunis.

“Banyak persamaan RBA dengan Komunis. Cara kekejaman mereka, cara mereka menutup mulut orang, cara mereka mengaibkan orang, cara mereka menyerang orang. Saya rasa tidak ada bezanya dengan Mao Zedong, “rumusnya.

Ikutilah wawancara bersama SYA selengkapnya.

AIDC : Saudara adalah pelopor yang mengetengahkan isu ini yang kini sudah menjadi rahsia umum. Kenapa saudara melihat isu ini sangat penting ?
Pada pendapat saya, RBA bukan isu politik. RBA adalah isu yang sangat bahaya dan mungkin boleh dikatakan paling berbahaya. Jangan lupa apabila kita berbicara tentang isu jenayah, keselamatan rakyat sangat penting. Kita juga perlu ingat, terdapat juga keselamatan rakyat di alam siber. Sebab dalam statistik ancaman siber di Malaysia adalah yang keenam paling tinggi di dunia. Ini adalah statistik yang sebenar di peringkat antarabangsa.

Yang kedua, cara RBA berpolitik akan membawa kesan-kesan yang saya rasa tidak dapat kita bayangkan. Saya akan kemukakan beberapa contoh yang sudah pun berlaku dan mungkin akan berlaku.

Yang sudah berlaku apabila mereka memainkan isu penipuan Bangladesh. Kita lihat berapa ramai rakyat Malaysia tercedera parah, berdarah, dipukul, digasak, ditendang, ditumbuk oleh penyokong-penyokong Anwar dan DAP.

Takkan kita nak persalahkan penyokong-penyokong DAP, dan mungkin mereka bersalah tapi cara RBA membawa satu persepsi, propaganda. Ini melibatkan kecederaan dan ini juga boleh menyebabkan hubungan antara dua buah negara boleh menjadi renggang.

Sebab itu, Duta Bangladesh kata tidak ada rakyat Bangladesh yang menjadi pengundi hantu. Jadi, ini berkaitan isu dunia dah. Kalau inilah zaman dahulu, mungkin peperangan boleh berlaku.

Mungkin kerana Bangladesh tidaklah negara yang semaju Malaysia, bayangkan kalau hari ini Bangladesh adalah sebuah negara yang kuat, apa akan berlaku kepada Malaysia ?

Perkara yang ketiga, ini juga adalah isu berkaitan dengan perpaduan. Kita jangan lupa bagaimana RBA membakar semangat kecinaan yang tidak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia yang jauh lebih teruk daripada 1969.
SHEE YEN AUN : Bekas Ketua Pemuda DAP Klang & Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan
AIDC : Jauh lebih teruk daripada 13 Mei 1969 ?
Pada pendapat saya, jauh lebih teruk. Isu-isu yang mereka bangkitkan jauh lebih teruk. Segala isu Cina, mereka politikkan demi mencuci dan mempengaruhi minda masyarakat Cina supaya menentang Melayu. Dan apabila mereka sudah menentang Melayu, masyarakat Cina akhirnya tidak akan menyokong Barisan Nasional (BN).

Ini akan lagi menjarakkan dan mempolarisasikan perpaduan antara kaum yang sudah lama terbina di negara ini.

Jangan lupa apabila perpaduan itu semakin menjarak, kita lihat apa yang berlaku terhadap Indonesia pada hari ini. Bagaimana Melayu dan Cina hidup di sana.

Saya bukan nak menakut-nakutkan, saya cuma nak buat penakulan berdasarkan kepada sejarah, berdasarkan rasional.

AIDC : Mereka saling mencurigai ?
Saling mencurigai dan masyarakat Indonesia begitu benci kepada masyarakat Cina sehingga sehingga sanggup membunuh dan merogol. Begitu juga masyakat Cina membenci masyarakat Indonesia sehingga saling membunuh. Sampai hari ini berlaku secara terbuka. Betapa bahayanya isu perkauman ini.
Sebab itu Malaysia memerlukan perpaduan yang akan memberi kesan terhadap kestabilan politik, ekonomi, sosial dan sebagainya.

Yang ketiga, isu ini juga akan merisikokan Malaysia terhadap campur tangan asing. Selesai sahaja pilihanraya, mereka terus buat petisyen kepada Presiden Obama. Ini dah melampau. Negara Malaysia adalah sebuah negara yang berdaulat. Mengapa sampai perlu Obama untuk campur tangan dalam politik Malaysia.

RBA sering mengheret artis-artis atau orang-orang daripada Taiwan untuk terlibat dalam politik Cina di Malaysia. Perkara ini bukan lagi sekadar tentera alam maya, tetapi sudah menyentuh keselamatan negara, kedaulatan negara, perpaduan negara dan akhirnya juga akan berkaitan dengan ekonomi negara.
Kalaulah mereka (RBA) selalu membayangkan Malaysia sebagai sebuah negara yang huru-hara dan kucar-kacir, siapa yang hendak melabur di negara ini ? Siapa hendak melancong di Malaysia? Ini berkaitan dengan ekonomi.

Ekonomi pula berkaitan dengan seluruh rakyat Malaysia. Ekonomi tidak baik, kita akan makan pasir, tidak kira Cina, Melayu, India.

Dan yang paling penting, RBA tidak tahu hak mereka dan hak orang lain sehingga mereka sanggup mengugut, mengancam bunuh dan rogol kepada sesiapa sahaja yang menentang DAP ataupun menyokong BN.

Bagaimana pula dengan keselamatan mangsa-mangsa yang tidak berdosa yang diserang oleh RBA ini ?

Sebab itu saya bangkit untuk menentang dan memperjuangkan isu RBA. Sebab ini bukan lagi isu politik. Bukan lagi isu BN, Anwar dan Najib. Bukan lagi isu Cina-Melayu. Ini adalah isu kesuluruhan, keselamatan, perpaduan, kedaulatan, ekonomi dan juga keadilan mangsa-mangsa.

AIDC : Saya ada terfikir satu perkara. Macam mana saudara tahu tentang kewujudan RBA ?
Okay, macam mana saya tahu tentang RBA, jawapannya cukup mudah. Ia bukannya rahsia. Mereka yang tahu membaca bahasa Cina, memang tahu facebook itu bahawa ada group yang dipanggil RBA.

Mengapa nama RBA? Sebab penterjemahan literal dalam bahasa Cina, ‘Red Bean Arm’y maksudnya ‘Tentera Kacang Merah’, dalam bahasa Cina ‘Ang Tao Peng‘.

Mereka ada facebook group yang sampai mencecah 40,000 hingga 50,000 ahli.
Keduanya, dalam profail mereka dalam bahasa Cina menggunakan profail RBA.
Dalam Bahasa Melayu juga dipanggil ‘Red Bean Army’, dengan logo dan jaket mereka sekali. Ini memang terbuka.

Adalah juga orang kata operasi-operasi rahsia. Seperti dalam facebook group, ia sudah diketahui umum di kalangan masyarakat Cina, cuma mengapa ia tidak diketahui secara meluas, sebab ia dalam bahasa Cina.

Jadi, bukan semua Cina tahu bahasa Cina dan bukan semua Melayu atau India tahu apa yang berlaku dalam proses yang mereka sebarkan itu.

AIDC : Sejak bila RBA ditubuhkan ?
RBA ini sudah bermula sebenarnya sejak sebelum Pilihan Raya Ke 12 (PRU 12), tapi pada masa itu tidak begitu kuat, mungkin sekitar 10 hingga 20 orang sahaja yang terlibat.

Tapi, selepas mereka menang dan jadi kerajaan, mungkin lebih banyak dana, mungkin lebih banyak sumbangan. Jadi, mereka memperbesarkan peranannya hingga beratus, ada yang kata mungkin beribu.

Selepas PRU 12, dalam masa lima tahun itu, mereka membina satu pasukan cyber troopers DAP yang sangat kuat. Mereka mempunyai sekurang-kurangnya 200 laman page DAP, yang memiliki page like yang ‘top’ untuk setiap viral.

Apabila mereka posting akan sampai mencecah beratus, beribu orang. Cakupan terhadap masyarakat Cina itu sampai 200 laman page. Itu sangat tinggi.

AIDC : Adakah ‘Tentera Kacang Merah’ dalam bahasa Cina itu mempunyai maksud simbolik tertentu ?
Mao Zedong (26.12.1893 –9.9.1976)

Saya tidak pasti, tapi yang paling dekat, mungkin mereka berlandaskan kepada Red Bean Guards (RBG), tentera peribadi kepada Mao Zedong yang pernah memerintah Republik Rakyat China.

Konsep RBG adalah merekrut atau menyediakan platform kepada golongan-golongan muda, pelajar universiti untuk menjadi ‘senjata’ beliau bagi menentang mana-mana sahaja individu, rakyat, pemimpin, parti ataupun entiti yang hendak menentang Mao Zedong.

Tidak boleh cuba nak buat apa-apa terhadap Mao Zedong. Awak buat saja, kena serang..

Kita tidak pasti adakah RBA juga turut mengikut ideologi ataupun fahaman Mao Zedong (komunisme), tapi ya atau tidak, itu tidak penting, yang paling penting, kita dapat lihat persamaannya.

Banyak persamaan RBA dengan Komunis. Cara kekejaman mereka, cara mereka menutup mulut orang, cara mereka mengaibkan orang, cara mereka menyerang orang. Saya rasa tidak ada bezanya dengan Mao Zedong.

AIDC : Bermakna, kaedah yang digunakan RBA itu adalah kaedah Komunis?
Itu saya tidak pasti tapi ada persamaannya. Kriteria-kriterianya itu ada. Sebab Komunis itu memang kejam, bunuh, sanggup melakukan apa-apa saja demi kuasa. Komunis tidak percaya kepada Tuhan. Komunis itu gilakan kuasa dan sangat zalim dan sebagainya.

Kita lihat ada persamaan-persamaan di antara Komunis dengan RBA. Tapi sejauh mana benar, itu tidak dapat saya pastikan.

AIDC : Seperti ada satu versi baru dari fahaman lama yang pernah bertapak di negara kita ?
Itu tidak pasti, sebab kadang-kadang menggunakan cara tapi tidak menggunakan falsafah.

Pada pendapat saya secara peribadi, sebagai orang Cina, DAP itu bukan orang Cina. Ini pendapat peribadi sebagai orang Cina.

AIDC : Kenapa berpendapat begitu?
Pertama, dalam sejarah negara negara China, dalam falsafah mereka, mereka menekankan konsep ‘Yin’ dan ‘Yang’. Yin dan Yang itu adalah berlandaskan kepada kestabilan dan keharmonian.

Dalam falsafah Cina yang berlandaskan kepada Toisme, Budhisme dan pelbagai lagi budaya serta adat Cina, tidak pernah berlaku dalam sejarah Cina, dalam budaya Cina walaupun sehingga hari ini, bahawa terdapatnya perkataan ‘demokrasi’.

Tidak ada. Dari dulu Cina sampai sekarang pemerintahan adalah berlandaskan dinasti. Lepas dinasti bermulalah pemerintahan Mao Zedong.

Yang kedua, dari segi fahaman Toisme dan Ying-Yang, mereka selalu menekankan tentang kestabilan dan keharmonian. Kita diingatkan jangan terlalu agresif, perlu bertolak-ansur, dalam dunia ini ada baik dan tidak baik, itu falsafahnya yang tersendiri.

Di mana wujudnya perkataan demokrasi? Di Barat. Pada masa itu wujud di Athens dan Sparthens, Tamadun Rom dan Yunani yang akhirnya dibawa Amerika Syarikat untuk menjadi bapa demokrasi dan sebagainya.
Jadi, orang Cina sudah terikut-ikut dengan falsafah yang cuba dibawa oleh Anwar Ibrahim.

Sebab itu, pada pendapat peribadi saya, DAP itu bukan (budaya asli) Cina. Pada saya, falsafah dan budaya Cina sangat berkait rapat juga dengan falsafah Islam. Sebab Islam menekankan musyawarah, Barat menekankan demokrasi.
Walaupun terdapat sedikit persamaan tapi ada bezanya juga antara musyawarah dengan demokrasi.

Jadi, itulah saya rasa, sebenarnya budaya Asia semakin hari semakin terhakis disebabkan ideologi yang disuntik oleh Anwar Ibrahim. Dan DAP, demi kuasa, mereka sanggup melakukan apa-apa sahaja.

AIDC : Bukankah DAP itu adalah parti sosialis. Parti itu mendakwa memperjuangkan sosialis demokratik di Malaysia ?
Satu soalan yang bagus. Ya. Itu yang peliknya. DAP sepatutnya sebuah parti sosialis tapi kalau lihat perjuangan mereka kini sudah sangat kapitalis. Open tender lah..saya tidak kata tidak baik tapi open tender, itu adalah kapitalis. Pro demokrasi lah, popular vote lah. Isu-isu ini adalah isu kapitalis dan bukannya sosialis.

Sebab isu popular vote, ia tidak ada dalam sistem demokrasi sosialis. Kalau kita imbas sistem demokrasi dalam DAP, kita tahu mereka yang mendapat undi tertinggi tidak semestinya akan menjadi Presiden atau Setiausaha Agung.
DAP, dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC), daripada ‘top 20′, tak semestinya orang yang mendapat undi terbanyak itu akan jadi Presiden, tak begitu?

Memang terbukti, dalam pemilihan CEC, sejak bila Lim Guan Eng dapat undi tertinggi. Jadi, kenapa dia perlu jadi Setiausaha Agung?

Kali ini yang tertinggi adalah Karpal Singh. Mengapa Karpal Singh dapat jadi Pengerusi? Mengapa Lim Guan Eng dapat jadi Setiausaha Agung ?

Kita jangan lupa bekas YB Jenice Lee, sebelum itu, dia dapat undi yang paling tinggi di Selangor, akhirnya dapat jawatan yang paling rendah. Teresa Kok dapat undi kedudukan kesebelas, dapat jadi Pengerusi DAP Selangor.

Teng Chan Kim undi dia lebih tinggi dari Teresa Kok, rasanya dia jadi Timbalan kalau tidak silap saya.

Maksudnya, sistem demokrasi dalam CEC DAP itu sendiri tidak berlandaskan kepada popular vote.

Kalau mereka nak bawa isu ini, itu bukan DAP, itu bukan sosialis, itu bukan Cina..itu entah apa-apa.

Itu orang kata, sanggup melakukan apa-apa saja, berubah watak, berubah kata, berubah perjuangan, hanya semata-mata untuk mendapat kuasa. Inilah DAP. Sampai ideologi parti mereka sendiri tidak sanggup dipertahankan.

Kalau DAP benar-benar berkaitan sosialis, kenapa mereka menentang Dasar Ekonomi Baru (DEB). Dasar Ekonomi Baru itu adalah dasar afirmatif, sosialis, keadilan, merapatkan jurang kekayaan antara semua kaum. Tapi, DAP pula nak sistem merit.

AIDC : Sistem merit ?
Saya tidak kata, sistem merit tidak baik. Saya kata DAP itu sendiri hipokrit dengan ideologi yang ada dalam perlembagaan mereka. Ini adalah kebenaran, rakyat Malaysia sila baca ideologi perlembagaan DAP.

Apa bezanya perjuangan mereka hari ini. Berubah watak..sering berubah watak.
Contoh, isu Jonker Walk. Siapa yang paling lantang menentang, Betty Chew, dia menantu Lim Kit Siang.

Lim Guan Eng, dulu dia serang BN, dia kata, disebabkan 200 penjaja, BN tak nak fikir keselamatan rakyat. Hari ini, bila tutup seminggu sahaja, DAP kata pula, BN mahu menghukum masyarakat Cina. Itu mesej.

Tony Pua sepatutnya mempersoalkan Setiausaha Agung dan isteri Setiausaha Agungnya terlebih dahulu sebelum mempersoalkan BN. Jadilah ahli politik yang adil. Mempersoalkan siapa yang menentangnya terlebih dahulu.

Saya rasa, ini rumusan awal DAP ini bukan Cina. Saya pun tak tahu nak panggil apa dah. Perubahan yang sangat mendadak. Ideologi mereka terikut-ikut.
 
AIDC : Kenapa dalam sistem demokrasi DAP, harus dari keturunan Lim Kit Siang yang kemudiannya turun kepada anaknya Lim Guan Eng. Begitu juga Karpal Singh yang turun kepada anaknya. Kenapa seperti menjurus kepada sistem kekeluargaan?
Ini satu lagi soalan yang sangat baik. Jujurnya saya tidak tahu mengapa boleh terjadi begitu.

Tapi, isu ini menjurus kepada nepotisme. Hipokritnya DAP kerana selalu menyerang BN dengan isu nepotisme. Jujur, saya tak pernah kata BN tidak ada nepotisme. Tapi kalau sendiri ada nepotisme, janganlah mengata orang.

Keduanya, saya akan buktikan nepotisme DAP itu jauh lebih teruk daripada BN. Mengapa? Sebab peringkat BN lebih kurang satu peringkat. Maksudnya bapa bagi anak atau mungkin bapa bagi anak perempuan ataupun bapa bagi menantu, satu peringkat. Sejarah sampai sekarang sahaja.

Dalam Pakatan pula, kita lihat keluarga Anwar Ibrahim. Anwar Ketua Umum PKR, isteri Presiden, anak Nurul Izzah, Naib Presiden.. sudah tiga orang.

Karpal Singh, Pengerusi DAP, dua anak masuk, Gobind Sing Deo dan Jagdip Singh.. sudah dua anak.

Lim Kit Siang pula,..Betty Chew menantu, Lim Guan Eng, anak dia dan ada seorang lagi anak perempuan dia diberi jawatan di Pulau Pinang.. sudah empat orang.

Sebab itu, saya katakan nepotisme keluarga Pakatan Rakyat itu jauh lebih teruk daripada BN.

Jadi, DAP tidak layak untuk berbicara tentang isu kronisme, nepotisme sedangkan mereka itu jauh lebih teruk.

…Bersambung siri ke-3, persoalan tentang Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan masa depan masyarakat Cina di Malaysia…

SUMBER: http://www.anwaraidc.com/?p=37137 DAN http://mymassa.blogspot.com/2013/07/bekas-ketua-pemuda-dap-kata-red-bean.html 
Posted on 5:53 PM | Categories:

Tuesday, July 16, 2013

KEMPEN BUANG KERAKYATAN CINA BANGSAT

KEMPEN PASANGAN SETAN HINA ISLAM LUCUT KERAKYATANNYA, KENAPA DAP TERASA?

PASANGAN SETAN: KEMPEN LUCUTKAN KERAKYATAN MEREKA
Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Mokthar Radin mendakwa pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee adalah tajaan DAP.
 
Tindakan Bung Mokthar itu membangkitkan kemarahan wakil-wakil rakyat DAP sehingga mencetuskan kekecohan.

Bung Mokthar dalam ucapan perbahasannya meminta kerajaan menahan dan menghukum pasangan terbabit kerana menyentuh sensitiviti agama di negara ini.

“Mereka perlu didakwa dan ditangkap serta merta, jangan dibebaskan, penjarakan.

“Saya rasa gejala ini berlaku selepas PRU13, mungkin ini semua tajaan DAP,” katanya.

Kenyataannya itu mengundang kemarahan wakil rakyat DAP yang bangun dan membantahan dakwaan tersebut, antaranya V Sivakumar (DAP-Batu Gajah), Anthony Loke (DAP-Seremban), Nga Kor Ming (DAP-Taiping).

“Ini fitnah. Tarik balik. Tarik balik kenyataan,” tegas Kor Ming.

Teresa Kok (DAP-Seputeh) bangkit membacakan peraturan mesyuarat berbunyi seseorang ahli tidak boleh membuat sangkaan buruk keatas ahli lain. “Apa yang dikatakan itu memang sangkaan jahat,” katanya.

Bung Mokhtar bagaimanapun hanya ketawa apabila melihat respon wakil rakyat pembangkang itu.

“Bukan saya tuduh seseorang sahaja, saya sebut secara menyeluruh.

“Saya kata mungkin. Bukan tuduhan,” katanya sambil ketawa

***Siapa makan cili dia rasa pedasnya, tapi siapa nak mengakui "berak" di tengah jalan? 
MELAYU ISLAM YANG DIPERBODOH-BODOHI KATA BEKAS AHLI DAP DI SINI http://mymassa.blogspot.com/2013/07/shen-yee-aun-saya-tinggalkan-dap-kerana.html
Komen Negarawan Tun Dr. Mahathir,

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, perbuatan mempersendakan bulan Ramadhan di laman Facebook oleh Alvin Tan dan Vivian Lee jika dibenarkan undang-undang , mereka seharusnya dilucut kewarganegaraan. 
 
Katanya, namun undang-undang di negara ini tidak pernah melucutkan kewarganegaraan seseorang.

Jelasnya, perbuatan menceroboh agama lain adalah perkara yang tidak baik dan boleh sampai ke peringkat mencetuskan rusuhan .

"Jika kita lihat, di negara lain banyak berlaku rusuhan disebabkan oleh agama, namun Alhamdulillah negara kita tidak berlaku rusuhan itu. Namun, apa yang kita nampak perbuatan ini adalah tidak bertanggungjawab dan menyakitkan hati orang lain yang mungkin orang lain akan balas lalu bermusuh

"Mereka ini adalah orang yang tidak ada akal dan bodoh yang tidak boleh di ajar," katanya ketika majlis berbuka puasa dan solat terawih anjuran Proton di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas Alvin Tay Jye Yee, 25, dan pasangannya, Vivian Lee, 24, yang mempersenda bulan Ramadan dengan memuat naik gambar makanan menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.
 
Beliau menambah, jika berlaku rusuhan , mereka ini tidak akan bertanggungjawab dan perlu dikenakan tindakan tegas jika tidak dilucutkan kewarganegaraan. 

Selain itu, Mahathir turut berkata, undang-undang dibuat adalah untuk menentukan hidup kita lebih selesa. 

"Undang-undang dibuat untuk menjadikan masayarkat kita lebih sempurna dan jika mansuhkan semua undang-undang, saya fikir kita akan binasa," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

KEMPEN LUCUTKAN KERAKYATAN PASANGAN SETAN, SILA LIKE DAN KOMEN...
 
sumber : mymassa.blogspot.com
Posted on 7:55 PM | Categories: