Thursday, July 25, 2013

Tuesday, July 23, 2013

PEMBANGKANG BETUL: MARI KITA IKUT "UBAH" & "TUKAR"

BAPA CINABENG NEGARA BAGI KURMA AMIK HATI MELAYU !



Bapa cinabeng negara semalam melawat bazar ramadhan di taman universiti skudai johor.

Bapa cinabeng negara ini bagi kurma  dengan ada foto muka dia dengan burung dap.

Ini low class punya strategi nak amik hati melayu.

Kat kurma tu siap ada foto muka dia lagi.

INGAT MAKAN KURMA KIT SIANG, HARAM JIJIK DAN MEMBUSUKKAN.
 
Posted on 6:36 PM | Categories:

Monday, July 22, 2013

OPERASI HALAU PENDATANG PELACUR CHINA DOLL PENIPU PAS LAWATAN CHINA BESAR-BESARAN SELEPAS HARI RAYA

ORANG-ORANG CHINA YANG MEROSAKKAN NEGARA KITA AKAN DIHALAU
Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan melancarkan operasi bersepadu secara besar-besaran selepas Hari Raya Aidilfitri ini bagi mengesan dan menahan pendatang tanpa izin di negara ini.

Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata operasi melibatkan polis, Jabatan Imigresen dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) itu akan meliputi kawasan perniagaan, perladangan, kilang dan kawasan pembinaan di seluruh negara.


Beliau berkata pihaknya memandang serius terhadap masalah yang seringkali ditimbulkan oleh pendatang tanpa izin antaranya masalah jenayah, dadah dan pelacuran.


"Gerakan memburu pendatang tanpa izin ini adalah untuk membuktikan bahawa kerajaan serius dalam membendung masalah sosial serta menjamin keselamatan negara," katanya pada sidang media selepas menghadiri majlis berbuka puasa bersama warga Imigresen di Ibu Pejabat Imigresen di sini malam Isnin.


Ahmad Zahid berkata sepanjang Ramadan ini, seramai 120 pendatang tanpa izin ditangkap atas kesalahan berniaga tanpa permit dan tiada dokumen perjalanan yang sah.


Majlis itu turut dihadiri oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan Ketua Pengarah Imigresen Datuk Alias Ahmad.


Mengenai Program Penyelesaian Menyeluruh Pekerja Asing dan Pendatang Asing Tanpa Izin (6P), Ahmad Zahid berkata ia telah menunjukkan hasil yang positif apabila seramai 1.3 juta orang telah berdaftar sejak dilancarkan pada Julai 2011.


Beliau menjelaskan daripada jumlah itu, seramai 500,000 telah melalui proses pemutihan, 330,000 telah pulang ke negara asal manakala bakinya masih dalam proses pemutihan untuk dihantar pulang.
Posted on 6:13 PM | Categories:

Wednesday, July 17, 2013

DAP GUNA CARA-CARA KOMUNIS MENCEDERAKAN RAKYAT MALAYSIA

DAP TUBUH RED BEAN ARMY GUNA CARA KOMUNIS
Tidak dapat dinafikan Shen Yee Aun (SYA) merupakan pemuda Cina yang pertama mengetengahkan persoalan Red Bean Army (RBA). 

Bekas Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan itu berusaha memahamkan masyarakat Malaysia khususnya Melayu-Islam tentang bahayanya misionari ‘Tentera Kacang Merah’ itu terhadap kedaulatan negara.
 
Perkara ini mungkin baru di kalangan masyarakat Melayu-Islam, bumiputera dan masyarakat bukan Cina, namun dalam komuniti Cina yang faham berbahasa Cina, ia bukan sesuatu yang baru.

Ia juga bukan perkara baru kepada individu-individu yang pernah menjadi mangsa serangan ‘Tentera Kacang Merah’ itu.

“Ia bukannya rahsia. Mereka yang tahu membaca bahasa Cina, memang tahu facebook itu bahawa ada group yang dipanggil RBA.

“Mengapa nama RBA? Sebab penterjemahan literal dalam bahasa Cina, ‘Red Bean Arm’y maksudnya ‘Tentera Kacang Merah’, dalam bahasa Cina ‘Ang Tao Peng‘, kata SYA ketika ditemui AIDC di Petaling Jaya, 6 Julai 2013.

Dalam pertemuan hampir dua jam itu, SYA juga turut mendedahkan maklumat yang menarik iaitu modus operandi RBA ada persamaan dengan modus operandi komunis.

“Banyak persamaan RBA dengan Komunis. Cara kekejaman mereka, cara mereka menutup mulut orang, cara mereka mengaibkan orang, cara mereka menyerang orang. Saya rasa tidak ada bezanya dengan Mao Zedong, “rumusnya.

Ikutilah wawancara bersama SYA selengkapnya.

AIDC : Saudara adalah pelopor yang mengetengahkan isu ini yang kini sudah menjadi rahsia umum. Kenapa saudara melihat isu ini sangat penting ?
Pada pendapat saya, RBA bukan isu politik. RBA adalah isu yang sangat bahaya dan mungkin boleh dikatakan paling berbahaya. Jangan lupa apabila kita berbicara tentang isu jenayah, keselamatan rakyat sangat penting. Kita juga perlu ingat, terdapat juga keselamatan rakyat di alam siber. Sebab dalam statistik ancaman siber di Malaysia adalah yang keenam paling tinggi di dunia. Ini adalah statistik yang sebenar di peringkat antarabangsa.

Yang kedua, cara RBA berpolitik akan membawa kesan-kesan yang saya rasa tidak dapat kita bayangkan. Saya akan kemukakan beberapa contoh yang sudah pun berlaku dan mungkin akan berlaku.

Yang sudah berlaku apabila mereka memainkan isu penipuan Bangladesh. Kita lihat berapa ramai rakyat Malaysia tercedera parah, berdarah, dipukul, digasak, ditendang, ditumbuk oleh penyokong-penyokong Anwar dan DAP.

Takkan kita nak persalahkan penyokong-penyokong DAP, dan mungkin mereka bersalah tapi cara RBA membawa satu persepsi, propaganda. Ini melibatkan kecederaan dan ini juga boleh menyebabkan hubungan antara dua buah negara boleh menjadi renggang.

Sebab itu, Duta Bangladesh kata tidak ada rakyat Bangladesh yang menjadi pengundi hantu. Jadi, ini berkaitan isu dunia dah. Kalau inilah zaman dahulu, mungkin peperangan boleh berlaku.

Mungkin kerana Bangladesh tidaklah negara yang semaju Malaysia, bayangkan kalau hari ini Bangladesh adalah sebuah negara yang kuat, apa akan berlaku kepada Malaysia ?

Perkara yang ketiga, ini juga adalah isu berkaitan dengan perpaduan. Kita jangan lupa bagaimana RBA membakar semangat kecinaan yang tidak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia yang jauh lebih teruk daripada 1969.
SHEE YEN AUN : Bekas Ketua Pemuda DAP Klang & Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan
AIDC : Jauh lebih teruk daripada 13 Mei 1969 ?
Pada pendapat saya, jauh lebih teruk. Isu-isu yang mereka bangkitkan jauh lebih teruk. Segala isu Cina, mereka politikkan demi mencuci dan mempengaruhi minda masyarakat Cina supaya menentang Melayu. Dan apabila mereka sudah menentang Melayu, masyarakat Cina akhirnya tidak akan menyokong Barisan Nasional (BN).

Ini akan lagi menjarakkan dan mempolarisasikan perpaduan antara kaum yang sudah lama terbina di negara ini.

Jangan lupa apabila perpaduan itu semakin menjarak, kita lihat apa yang berlaku terhadap Indonesia pada hari ini. Bagaimana Melayu dan Cina hidup di sana.

Saya bukan nak menakut-nakutkan, saya cuma nak buat penakulan berdasarkan kepada sejarah, berdasarkan rasional.

AIDC : Mereka saling mencurigai ?
Saling mencurigai dan masyarakat Indonesia begitu benci kepada masyarakat Cina sehingga sehingga sanggup membunuh dan merogol. Begitu juga masyakat Cina membenci masyarakat Indonesia sehingga saling membunuh. Sampai hari ini berlaku secara terbuka. Betapa bahayanya isu perkauman ini.
Sebab itu Malaysia memerlukan perpaduan yang akan memberi kesan terhadap kestabilan politik, ekonomi, sosial dan sebagainya.

Yang ketiga, isu ini juga akan merisikokan Malaysia terhadap campur tangan asing. Selesai sahaja pilihanraya, mereka terus buat petisyen kepada Presiden Obama. Ini dah melampau. Negara Malaysia adalah sebuah negara yang berdaulat. Mengapa sampai perlu Obama untuk campur tangan dalam politik Malaysia.

RBA sering mengheret artis-artis atau orang-orang daripada Taiwan untuk terlibat dalam politik Cina di Malaysia. Perkara ini bukan lagi sekadar tentera alam maya, tetapi sudah menyentuh keselamatan negara, kedaulatan negara, perpaduan negara dan akhirnya juga akan berkaitan dengan ekonomi negara.
Kalaulah mereka (RBA) selalu membayangkan Malaysia sebagai sebuah negara yang huru-hara dan kucar-kacir, siapa yang hendak melabur di negara ini ? Siapa hendak melancong di Malaysia? Ini berkaitan dengan ekonomi.

Ekonomi pula berkaitan dengan seluruh rakyat Malaysia. Ekonomi tidak baik, kita akan makan pasir, tidak kira Cina, Melayu, India.

Dan yang paling penting, RBA tidak tahu hak mereka dan hak orang lain sehingga mereka sanggup mengugut, mengancam bunuh dan rogol kepada sesiapa sahaja yang menentang DAP ataupun menyokong BN.

Bagaimana pula dengan keselamatan mangsa-mangsa yang tidak berdosa yang diserang oleh RBA ini ?

Sebab itu saya bangkit untuk menentang dan memperjuangkan isu RBA. Sebab ini bukan lagi isu politik. Bukan lagi isu BN, Anwar dan Najib. Bukan lagi isu Cina-Melayu. Ini adalah isu kesuluruhan, keselamatan, perpaduan, kedaulatan, ekonomi dan juga keadilan mangsa-mangsa.

AIDC : Saya ada terfikir satu perkara. Macam mana saudara tahu tentang kewujudan RBA ?
Okay, macam mana saya tahu tentang RBA, jawapannya cukup mudah. Ia bukannya rahsia. Mereka yang tahu membaca bahasa Cina, memang tahu facebook itu bahawa ada group yang dipanggil RBA.

Mengapa nama RBA? Sebab penterjemahan literal dalam bahasa Cina, ‘Red Bean Arm’y maksudnya ‘Tentera Kacang Merah’, dalam bahasa Cina ‘Ang Tao Peng‘.

Mereka ada facebook group yang sampai mencecah 40,000 hingga 50,000 ahli.
Keduanya, dalam profail mereka dalam bahasa Cina menggunakan profail RBA.
Dalam Bahasa Melayu juga dipanggil ‘Red Bean Army’, dengan logo dan jaket mereka sekali. Ini memang terbuka.

Adalah juga orang kata operasi-operasi rahsia. Seperti dalam facebook group, ia sudah diketahui umum di kalangan masyarakat Cina, cuma mengapa ia tidak diketahui secara meluas, sebab ia dalam bahasa Cina.

Jadi, bukan semua Cina tahu bahasa Cina dan bukan semua Melayu atau India tahu apa yang berlaku dalam proses yang mereka sebarkan itu.

AIDC : Sejak bila RBA ditubuhkan ?
RBA ini sudah bermula sebenarnya sejak sebelum Pilihan Raya Ke 12 (PRU 12), tapi pada masa itu tidak begitu kuat, mungkin sekitar 10 hingga 20 orang sahaja yang terlibat.

Tapi, selepas mereka menang dan jadi kerajaan, mungkin lebih banyak dana, mungkin lebih banyak sumbangan. Jadi, mereka memperbesarkan peranannya hingga beratus, ada yang kata mungkin beribu.

Selepas PRU 12, dalam masa lima tahun itu, mereka membina satu pasukan cyber troopers DAP yang sangat kuat. Mereka mempunyai sekurang-kurangnya 200 laman page DAP, yang memiliki page like yang ‘top’ untuk setiap viral.

Apabila mereka posting akan sampai mencecah beratus, beribu orang. Cakupan terhadap masyarakat Cina itu sampai 200 laman page. Itu sangat tinggi.

AIDC : Adakah ‘Tentera Kacang Merah’ dalam bahasa Cina itu mempunyai maksud simbolik tertentu ?
Mao Zedong (26.12.1893 –9.9.1976)

Saya tidak pasti, tapi yang paling dekat, mungkin mereka berlandaskan kepada Red Bean Guards (RBG), tentera peribadi kepada Mao Zedong yang pernah memerintah Republik Rakyat China.

Konsep RBG adalah merekrut atau menyediakan platform kepada golongan-golongan muda, pelajar universiti untuk menjadi ‘senjata’ beliau bagi menentang mana-mana sahaja individu, rakyat, pemimpin, parti ataupun entiti yang hendak menentang Mao Zedong.

Tidak boleh cuba nak buat apa-apa terhadap Mao Zedong. Awak buat saja, kena serang..

Kita tidak pasti adakah RBA juga turut mengikut ideologi ataupun fahaman Mao Zedong (komunisme), tapi ya atau tidak, itu tidak penting, yang paling penting, kita dapat lihat persamaannya.

Banyak persamaan RBA dengan Komunis. Cara kekejaman mereka, cara mereka menutup mulut orang, cara mereka mengaibkan orang, cara mereka menyerang orang. Saya rasa tidak ada bezanya dengan Mao Zedong.

AIDC : Bermakna, kaedah yang digunakan RBA itu adalah kaedah Komunis?
Itu saya tidak pasti tapi ada persamaannya. Kriteria-kriterianya itu ada. Sebab Komunis itu memang kejam, bunuh, sanggup melakukan apa-apa saja demi kuasa. Komunis tidak percaya kepada Tuhan. Komunis itu gilakan kuasa dan sangat zalim dan sebagainya.

Kita lihat ada persamaan-persamaan di antara Komunis dengan RBA. Tapi sejauh mana benar, itu tidak dapat saya pastikan.

AIDC : Seperti ada satu versi baru dari fahaman lama yang pernah bertapak di negara kita ?
Itu tidak pasti, sebab kadang-kadang menggunakan cara tapi tidak menggunakan falsafah.

Pada pendapat saya secara peribadi, sebagai orang Cina, DAP itu bukan orang Cina. Ini pendapat peribadi sebagai orang Cina.

AIDC : Kenapa berpendapat begitu?
Pertama, dalam sejarah negara negara China, dalam falsafah mereka, mereka menekankan konsep ‘Yin’ dan ‘Yang’. Yin dan Yang itu adalah berlandaskan kepada kestabilan dan keharmonian.

Dalam falsafah Cina yang berlandaskan kepada Toisme, Budhisme dan pelbagai lagi budaya serta adat Cina, tidak pernah berlaku dalam sejarah Cina, dalam budaya Cina walaupun sehingga hari ini, bahawa terdapatnya perkataan ‘demokrasi’.

Tidak ada. Dari dulu Cina sampai sekarang pemerintahan adalah berlandaskan dinasti. Lepas dinasti bermulalah pemerintahan Mao Zedong.

Yang kedua, dari segi fahaman Toisme dan Ying-Yang, mereka selalu menekankan tentang kestabilan dan keharmonian. Kita diingatkan jangan terlalu agresif, perlu bertolak-ansur, dalam dunia ini ada baik dan tidak baik, itu falsafahnya yang tersendiri.

Di mana wujudnya perkataan demokrasi? Di Barat. Pada masa itu wujud di Athens dan Sparthens, Tamadun Rom dan Yunani yang akhirnya dibawa Amerika Syarikat untuk menjadi bapa demokrasi dan sebagainya.
Jadi, orang Cina sudah terikut-ikut dengan falsafah yang cuba dibawa oleh Anwar Ibrahim.

Sebab itu, pada pendapat peribadi saya, DAP itu bukan (budaya asli) Cina. Pada saya, falsafah dan budaya Cina sangat berkait rapat juga dengan falsafah Islam. Sebab Islam menekankan musyawarah, Barat menekankan demokrasi.
Walaupun terdapat sedikit persamaan tapi ada bezanya juga antara musyawarah dengan demokrasi.

Jadi, itulah saya rasa, sebenarnya budaya Asia semakin hari semakin terhakis disebabkan ideologi yang disuntik oleh Anwar Ibrahim. Dan DAP, demi kuasa, mereka sanggup melakukan apa-apa sahaja.

AIDC : Bukankah DAP itu adalah parti sosialis. Parti itu mendakwa memperjuangkan sosialis demokratik di Malaysia ?
Satu soalan yang bagus. Ya. Itu yang peliknya. DAP sepatutnya sebuah parti sosialis tapi kalau lihat perjuangan mereka kini sudah sangat kapitalis. Open tender lah..saya tidak kata tidak baik tapi open tender, itu adalah kapitalis. Pro demokrasi lah, popular vote lah. Isu-isu ini adalah isu kapitalis dan bukannya sosialis.

Sebab isu popular vote, ia tidak ada dalam sistem demokrasi sosialis. Kalau kita imbas sistem demokrasi dalam DAP, kita tahu mereka yang mendapat undi tertinggi tidak semestinya akan menjadi Presiden atau Setiausaha Agung.
DAP, dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC), daripada ‘top 20′, tak semestinya orang yang mendapat undi terbanyak itu akan jadi Presiden, tak begitu?

Memang terbukti, dalam pemilihan CEC, sejak bila Lim Guan Eng dapat undi tertinggi. Jadi, kenapa dia perlu jadi Setiausaha Agung?

Kali ini yang tertinggi adalah Karpal Singh. Mengapa Karpal Singh dapat jadi Pengerusi? Mengapa Lim Guan Eng dapat jadi Setiausaha Agung ?

Kita jangan lupa bekas YB Jenice Lee, sebelum itu, dia dapat undi yang paling tinggi di Selangor, akhirnya dapat jawatan yang paling rendah. Teresa Kok dapat undi kedudukan kesebelas, dapat jadi Pengerusi DAP Selangor.

Teng Chan Kim undi dia lebih tinggi dari Teresa Kok, rasanya dia jadi Timbalan kalau tidak silap saya.

Maksudnya, sistem demokrasi dalam CEC DAP itu sendiri tidak berlandaskan kepada popular vote.

Kalau mereka nak bawa isu ini, itu bukan DAP, itu bukan sosialis, itu bukan Cina..itu entah apa-apa.

Itu orang kata, sanggup melakukan apa-apa saja, berubah watak, berubah kata, berubah perjuangan, hanya semata-mata untuk mendapat kuasa. Inilah DAP. Sampai ideologi parti mereka sendiri tidak sanggup dipertahankan.

Kalau DAP benar-benar berkaitan sosialis, kenapa mereka menentang Dasar Ekonomi Baru (DEB). Dasar Ekonomi Baru itu adalah dasar afirmatif, sosialis, keadilan, merapatkan jurang kekayaan antara semua kaum. Tapi, DAP pula nak sistem merit.

AIDC : Sistem merit ?
Saya tidak kata, sistem merit tidak baik. Saya kata DAP itu sendiri hipokrit dengan ideologi yang ada dalam perlembagaan mereka. Ini adalah kebenaran, rakyat Malaysia sila baca ideologi perlembagaan DAP.

Apa bezanya perjuangan mereka hari ini. Berubah watak..sering berubah watak.
Contoh, isu Jonker Walk. Siapa yang paling lantang menentang, Betty Chew, dia menantu Lim Kit Siang.

Lim Guan Eng, dulu dia serang BN, dia kata, disebabkan 200 penjaja, BN tak nak fikir keselamatan rakyat. Hari ini, bila tutup seminggu sahaja, DAP kata pula, BN mahu menghukum masyarakat Cina. Itu mesej.

Tony Pua sepatutnya mempersoalkan Setiausaha Agung dan isteri Setiausaha Agungnya terlebih dahulu sebelum mempersoalkan BN. Jadilah ahli politik yang adil. Mempersoalkan siapa yang menentangnya terlebih dahulu.

Saya rasa, ini rumusan awal DAP ini bukan Cina. Saya pun tak tahu nak panggil apa dah. Perubahan yang sangat mendadak. Ideologi mereka terikut-ikut.
 
AIDC : Kenapa dalam sistem demokrasi DAP, harus dari keturunan Lim Kit Siang yang kemudiannya turun kepada anaknya Lim Guan Eng. Begitu juga Karpal Singh yang turun kepada anaknya. Kenapa seperti menjurus kepada sistem kekeluargaan?
Ini satu lagi soalan yang sangat baik. Jujurnya saya tidak tahu mengapa boleh terjadi begitu.

Tapi, isu ini menjurus kepada nepotisme. Hipokritnya DAP kerana selalu menyerang BN dengan isu nepotisme. Jujur, saya tak pernah kata BN tidak ada nepotisme. Tapi kalau sendiri ada nepotisme, janganlah mengata orang.

Keduanya, saya akan buktikan nepotisme DAP itu jauh lebih teruk daripada BN. Mengapa? Sebab peringkat BN lebih kurang satu peringkat. Maksudnya bapa bagi anak atau mungkin bapa bagi anak perempuan ataupun bapa bagi menantu, satu peringkat. Sejarah sampai sekarang sahaja.

Dalam Pakatan pula, kita lihat keluarga Anwar Ibrahim. Anwar Ketua Umum PKR, isteri Presiden, anak Nurul Izzah, Naib Presiden.. sudah tiga orang.

Karpal Singh, Pengerusi DAP, dua anak masuk, Gobind Sing Deo dan Jagdip Singh.. sudah dua anak.

Lim Kit Siang pula,..Betty Chew menantu, Lim Guan Eng, anak dia dan ada seorang lagi anak perempuan dia diberi jawatan di Pulau Pinang.. sudah empat orang.

Sebab itu, saya katakan nepotisme keluarga Pakatan Rakyat itu jauh lebih teruk daripada BN.

Jadi, DAP tidak layak untuk berbicara tentang isu kronisme, nepotisme sedangkan mereka itu jauh lebih teruk.

…Bersambung siri ke-3, persoalan tentang Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan masa depan masyarakat Cina di Malaysia…

SUMBER: http://www.anwaraidc.com/?p=37137 DAN http://mymassa.blogspot.com/2013/07/bekas-ketua-pemuda-dap-kata-red-bean.html 
Posted on 5:53 PM | Categories:

Tuesday, July 16, 2013

KEMPEN BUANG KERAKYATAN CINA BANGSAT

KEMPEN PASANGAN SETAN HINA ISLAM LUCUT KERAKYATANNYA, KENAPA DAP TERASA?

PASANGAN SETAN: KEMPEN LUCUTKAN KERAKYATAN MEREKA
Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Mokthar Radin mendakwa pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee adalah tajaan DAP.
 
Tindakan Bung Mokthar itu membangkitkan kemarahan wakil-wakil rakyat DAP sehingga mencetuskan kekecohan.

Bung Mokthar dalam ucapan perbahasannya meminta kerajaan menahan dan menghukum pasangan terbabit kerana menyentuh sensitiviti agama di negara ini.

“Mereka perlu didakwa dan ditangkap serta merta, jangan dibebaskan, penjarakan.

“Saya rasa gejala ini berlaku selepas PRU13, mungkin ini semua tajaan DAP,” katanya.

Kenyataannya itu mengundang kemarahan wakil rakyat DAP yang bangun dan membantahan dakwaan tersebut, antaranya V Sivakumar (DAP-Batu Gajah), Anthony Loke (DAP-Seremban), Nga Kor Ming (DAP-Taiping).

“Ini fitnah. Tarik balik. Tarik balik kenyataan,” tegas Kor Ming.

Teresa Kok (DAP-Seputeh) bangkit membacakan peraturan mesyuarat berbunyi seseorang ahli tidak boleh membuat sangkaan buruk keatas ahli lain. “Apa yang dikatakan itu memang sangkaan jahat,” katanya.

Bung Mokhtar bagaimanapun hanya ketawa apabila melihat respon wakil rakyat pembangkang itu.

“Bukan saya tuduh seseorang sahaja, saya sebut secara menyeluruh.

“Saya kata mungkin. Bukan tuduhan,” katanya sambil ketawa

***Siapa makan cili dia rasa pedasnya, tapi siapa nak mengakui "berak" di tengah jalan? 
MELAYU ISLAM YANG DIPERBODOH-BODOHI KATA BEKAS AHLI DAP DI SINI http://mymassa.blogspot.com/2013/07/shen-yee-aun-saya-tinggalkan-dap-kerana.html
Komen Negarawan Tun Dr. Mahathir,

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, perbuatan mempersendakan bulan Ramadhan di laman Facebook oleh Alvin Tan dan Vivian Lee jika dibenarkan undang-undang , mereka seharusnya dilucut kewarganegaraan. 
 
Katanya, namun undang-undang di negara ini tidak pernah melucutkan kewarganegaraan seseorang.

Jelasnya, perbuatan menceroboh agama lain adalah perkara yang tidak baik dan boleh sampai ke peringkat mencetuskan rusuhan .

"Jika kita lihat, di negara lain banyak berlaku rusuhan disebabkan oleh agama, namun Alhamdulillah negara kita tidak berlaku rusuhan itu. Namun, apa yang kita nampak perbuatan ini adalah tidak bertanggungjawab dan menyakitkan hati orang lain yang mungkin orang lain akan balas lalu bermusuh

"Mereka ini adalah orang yang tidak ada akal dan bodoh yang tidak boleh di ajar," katanya ketika majlis berbuka puasa dan solat terawih anjuran Proton di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas Alvin Tay Jye Yee, 25, dan pasangannya, Vivian Lee, 24, yang mempersenda bulan Ramadan dengan memuat naik gambar makanan menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.
 
Beliau menambah, jika berlaku rusuhan , mereka ini tidak akan bertanggungjawab dan perlu dikenakan tindakan tegas jika tidak dilucutkan kewarganegaraan. 

Selain itu, Mahathir turut berkata, undang-undang dibuat adalah untuk menentukan hidup kita lebih selesa. 

"Undang-undang dibuat untuk menjadikan masayarkat kita lebih sempurna dan jika mansuhkan semua undang-undang, saya fikir kita akan binasa," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

KEMPEN LUCUTKAN KERAKYATAN PASANGAN SETAN, SILA LIKE DAN KOMEN...
 
sumber : mymassa.blogspot.com
Posted on 7:55 PM | Categories:

Monday, July 15, 2013

AMALAN RASUAH: DAP PALING KUAT AMAL RASUAH KATA BEKAS AHLI DAP



Ketika berusia belasan tahun, Shen Yee Aun (SYA) sudah berkecimpung dalam arena politik khususnya DAP.

Selepas memasuki Universiti Malaya, SYA sudah menjawat jawatan sebagai Setiusaha DAP, Taman Gembira, Klang, Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan.

“Apabila kita muda, kita mudah terikut-ikut dengan idealisme DAP, katanya ketika ditemui AIDC di Petaling Jaya, 6 Julai 2013.

Inilah barangkali bertepatan dengan kempen Penasihat DAP, Lim Kit Siang melancarkan ‘Ejen Impian Malaysia’ di kalangan anak muda baru-baru ini.
“Apabila kita orang muda, kita mudah terpengaruh dengan sistem, kita tidak suka kepada rasuah. Tetapi apabila kita semakin membesar, kita akan menyedari bahawa rasuah …rasuah itu…berada di mana-mana,”kata SYA yang mengimbau kemasukannya ke dalam DAP disebabkan idealisme parti itu bersifat multi bangsa dan anti-rasuah.

Pada tahun 2008, ketika berusia 21 tahun SYA telah dilantik sebagai pembantu pengurus pilihanraya DAP untuk PRU 12, namun selepas Pakatan Rakyat berjaya menafikan 2/3 kemenangan Barisan Nasional dalam PRU itu, pada awal tahun 2009, SYA mengambil keputusan drastik meletakkan semua jawatan dan meninggalkan parti itu.

Dua faktor punca SYA meninggalkan DAP. Itulah wawancara bersama beliau untuk mengetahui sebab-sebab itu.

AIDC : Saudara bermula daripada Universiti Malaya?
Betul.

AIDC : Tamat di UM, terus terlibat dengan DAP ?
Sebelum saya masuk Universiti Malaya, saya sudah terlibat dengan DAP. Dan sebelum dengan DAP, saya sudah bersama IKD (Insititut Kajian Dasar).
Masa tu saya rasa saya di tingkatan tiga atau empat, umur enam belas saya sudah berkecimpung dalam dunia politik. 

Lepas masuk Universiti Malaya, sebenarnya saya sudah menjadi Ketua Pemuda DAP Bahagian Klang dan Setiausaha Eksekutif Kebangsaan DAP.

Cuma pada 2009, bila saya tidak lagi mempercayai perjuangan DAP, maka pada masa itulah saya membuat langkah untuk tidak lagi meneruskan perjuangan politik saya dan sampai hari ini saya tidak membantunya.

AIDC : Mesti ada turning point, kenapa saudara tidak lagi mempercayai DAP ?
Sebabnya banyak. Tetapi perkara yang paling utama adalah DAP pada hari ini adalah DAP yang tidak lagi saya kenali. 

Sebab kita kena faham sentimen orang muda. Walaupun saya muda, saya mula menyedari hakikat ini lebih awal daripada kebanyakan orang muda.

Apabila kita muda, kita mudah terikut-ikut dengan idealisme DAP.
Pertama, seolah-olah mereka ini adalah multi bangsa. Namun, realitinya kalau kita analisis betul-betul lebih daripada 90 peratus ahli DAP adalah terdiri daripada kaum Cina sahaja. 

Kedua, dalam sejarah pilihanraya Malaysia, tidak pernah sekali pun DAP bertanding di kawasan majoriti Melayu. Kalau ada sekali pun, ini adalah kali pertama, ada dua tempat DAP bertanding letak calon Melayu di kawasan majoriti Melayu, tapi calon mereka bukan calon Cina atau India, maksudnya lebih kepada bersifat politik.

Contohnya di Raub, Pahang. Di Raub ini komposisinya lebih 60 peratus adalah Melayu, DAP bertanding, tapi DAP letak seorang calon Melayu bertanding.
Akhirnya mereka bawa pakej, kita multi-racial kerana bertanding di kawasan majoriti Melayu tapi letak calon Melayu, mengapa tidak berani letak calon Cina ?

Kita lihat saja walaupun pasca Pilihan Raya Ke 13, di Selangor, pada mulanya Teresa Kok mengatakan kita mahu empat Exco untuk orang Cina.
Apakah pada awalnya kepimpinan masyarakat India yang ada di Selangor itu tidak dipandang oleh Teresa? 

Jelaslah, DAP itu tidak multi-racial. Di mana yang diwar-warkan oleh mereka?

Dan yang kedua, apabila kita orang muda, kita mudah terpengaruh dengan sistem, kita tidak suka kepada rasuah. Tetapi apabila kita semakin membesar, kita akan menyedari bahawa rasuah …rasuah itu..

AIDC : Berada di mana-mana… ?
Pertama, berada di mana-mana. Dan yang kedua, DAP ini lebih hipokrit. Sebab rasuah dalam kalangan mereka sudah mula menular apabila mereka menang Pilihan Raya Ke 12.

Mereka kata rasuah BN pada hari ini banyak, mungkin benar. Saya tidak kata hari ini DAP tidak rasuah.

Kalau kita analisis, perkataan rasuah mula wujud pada tahun awal 1980-an dan 1990-an. Kita perlu ikuti sejarah, siapa yang memulakan budaya rasuah dalam UMNO. Istilah politik wang bermula pada zaman siapa? 

Ia bermula ketika Anwar Ibrahim berada di dalam UMNO. Digunakan wang untuk bertanding Ketua Pemuda. Menggunakan wang, kronisme, team Wawasan untuk menghancurkan Tun Ghafar Baba daripada menjadi Timbalan Perdana Menteri pada masa itu.

AIDC : Itu mulanya ?
Itu mulanya. Yang lebih hebat istilah ‘money politics’ yang mula menjadi popular dari UMNO. Lepas itu kita lihat rasuah apabila Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan, cara dia memberi rasuah lebih teruk. 

Jujur, BN rasuahnya dulu mungkin bagi projek, tapi projeknya ada had. Contoh dalam beberapa kawasan, ada berapa hospital yang kita boleh bina, berapa sekolah yang kita boleh bina. Tapi, bila Anwar jadi Menteri Kewangan, dia bagi saham. Saham itu tiada hadnya, tiada batasan.

Sebab itu saya menganalisis kembali budaya rasuah dalam UMNO wujud, tapi siapa yang merosakkan. Dan budaya rasuah dalam DAP adalah paling cepat di dunia.


AIDC : Maksudnya?
Mengapa saya kata begitu ? Sebabnya, tidak sampai 50 hari lepas pasca Pilihan Raya Ke 12, DAP memerintah negeri Perak, Nga Kor Ming memberi kontrak jahitan baju seluruh Perak kepada isterinya. Kurang daripada 50 hari, sudah bagi isteri dia. Paling cepat di dunia.

AIDC : Maksudnya, walaupun Menteri Besarnya adalah Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin daripada Pas, Nga Kor Ming lebih berkuasa ?
Setuju. Sebab itu pada awalnya, Nga Kor Ming dan Ngeh Ko Ham mereka boikot. Pada awalnya mereka tak nak bagi kerusi Menteri Besar kepada Nizar. Cuma akhirnya mereka tidak ada pilihan, mereka terpaksa jadikan Nizar itu sebagai boneka mereka.

Ini, dalam falsafah Cina sebut Romance of the Three Kingdoms…ada seorang watak dipanggil Cao Cao. Mengapa Cao Cao boleh menjadi begitu berkuasa. Sebab dia mempergunakan nama seorang Maharaja di belakang beliau. Menggunakan nama Maharaja. Membonekakan Maharaja, untuk Cao Cao berkuasa.

Walaupun dia ( Cao Cao) bukan Maharaja tapi dia lebih berkuasa daripada Maharaja. Perkara inilah, perlambangannya bagaimana DAP mempergunakan Nizar.

Kembali kepada isu rasuah, cukup mudah. Rasuah yang paling cepat di dunia, kurang daripada 50 hari sudah ada rasuah-rasuah mereka.

Kalau harga pasir di Johor selori RM 300, DAP tuduh BN rasuah. Di Selangor, selori berharga RM 1,200, empat kali ganda. Jadi, rasuah siapa lebih teruk?
Kalau kita lihat baru-baru ini, IJM (IJM Land Berhad, satu syarikat pemaju terbesar di Pulau Pinang) sendiri keluar menyerang Lim Guan Eng, mereka kata mereka dipaksa untuk memberi seolah-olah derma sebanyak RM 3 juta. 

IJM beri kepada Lim Guan Eng RM 1.5 juta, bagi setengah sahaja. Cumanya rasuah DAP lebih profesional, mereka menggunakan istilah-istilah derma, komisen dan sebagainya. 

Ini semestinya tidak melambangkan mereka tidak rasuah. Dan yang paling penting mereka ini hipokrit.

AIDC : hipokrit ?
Mereka sudah tahu YB Jenice Lee terlibat rasuah. Apabila Jenice Lee diserang, termasuk saya menyerang, pada awalnya DAP kata ini adalah kerja UMNO menipu, menuduh rasuah, mana bukti? 

Mereka kata kita silap menuduh Jenice Lee.

Tapi, apabila Jenice Lee mula berpaling tadah daripada Lim Guan Eng, pada PRU 13, orang-orang DAP sendiri yang membawa kes rasuah Jenice Lee ini kepada SPRM. 

Bila kita bawa, mereka kata tipu, persepsi, tak mungkin dan sebagainya, namun bila Jenice Lee berpaling tadah dengan mereka, mereka pula yang membawa isu rasuah itu kepada SPRM. Apakah ini bukan hipokrit?

Perkara yang paling penting sekali, kita jangan lupa, sebelum PRU 13, YAB Perdana Menteri negara kita, Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak telah improve ranking kedudukan rasuah negara kita daripada tangga 60 kepada 54. DAP diam saja.

Menyembunyi fakta ini dan akhirnya terus menuduh kerajaan rasuah..rasuah..rasuah sambil menyembunyi fakta yang sebenar. Sebenarnya, mereka tahu fakta ini.

Sebagai pengundi yang rasional, Barisan Nasional rasuah, DAP pun rasuah. Ranking Barisan Nasional dah bertambah baik. Tapi DAP lakukan rasuah secara profesional, cuma susah nak ditangkap kerana mereka guna istilah-istilah yang berbeza. 

AIDC : Rasuah tersembunyi..
Kalau kita benci rasuah, dua-dua pihak ada masalah. Untuk kita buat keputusan untuk sokong DAP atau Barisan Nasional, cukup mudah. Saya tak pernah kata Barisan Nasional baik. Untuk buktikan DAP itu lebih baik, untuk mengundi DAP, DAP perlu buktikan mereka lebih baik. 

Tapi, tidak pernah kita dengar ada satu mekanisme yang dicadangkan oleh DAP, Anwar atau Pas, yang mana mereka nak mengatasi masalah rasuah di negara ini.

Tidak pernah. Apa mekanisme mereka? Yang ada, mereka hanya kata kita mahu hapuskan UMNO, hapuskan Barisan Nasional. Seolah-olah hapuskan Barisan Nasional, secara automatik rasuah boleh dihapuskan. Mekanisme mereka adalah dengan cara mengundi mereka. 

Seolah-olah mengundi mereka, rasuah itu boleh dihapuskan. Apa mekanisme untuk membasmi rasuah, tidak pernah mereka beritahu.

Seolah-olah pada hari ini, sakit barah, contohnya, mereka kata, anda hanya perlu undi saya, penyakit anda akan hilang tiba-tiba. Mana boleh macam tu. Anda perlu tanya, rawatan apa, ubat apa ?

Disebabkan perkara inilah saya tidak dapat menerima lagi DAP, kerana talam dua muka, hipokrit. Disebabkan inilah saya akhirnya bangkit meninggalkan perjuangan DAP. 

Banyak lagi sebenarnya sebabnya, cuma dua perkara ini yang pada saya cukup penting.

AIDC : Bermakna, tuduhan DAP mengatakan UMNO itu rasis adalah untuk menutup perkauman DAP ?
Itu satu soalan yang baik. Betul, strategi DAP menuduh UMNO rasis dan pada masa yang sama untuk menutup kebenaran mereka itu seolah-olah mereka tidak rasis, betul. 

Namun, saya tidak sesekali mengatakan UMNO itu tidak rasis. Ini terpulang kepada sudut pandangan mana yang kita nak lihat. 

Tapi kita perlu menilai parti mana yang perlu kita sokong. Kita tidak boleh melihat UMNO, MCA dan MIC sahaja, kita perlu melihat secara keseluruhan. Barisan Nasional vs Pakatan Rakyat, itu lebih penting.

Mengapa saya katakan sistem BN itu jauh lebih multi-racial daripada Pakatan Rakyat, cukup mudah. 

Pertama, DAP hanya bertanding di semua kerusi majoriti Cina, Pas hanya ada di kawasan Melayu sahaja dan PKR di kerusi campuran. 

Tapi, dalam sistem BN, kerusi-kerusi majoriti Melayu juga diberikan kepada MCA dan MIC untuk bertanding. 
Itu faktor pertama BN lebih multi-racial.

Faktor kedua, mengapa DAP, PKR atau Pas kata mereka multi-racial? Sebab keahlian PKR untuk semua, keahlian DAP untuk semua. Tapi faktor keahlian tidak menandakan sesebuah parti itu multi bangsa.

Sebab, kalau kita nak katakan keahlian itu menandakan sesebuah parti itu adalah multi bangsa cukup mudah. Dalam BN ada PPP, LDP dan Gerakan untuk semua bangsa. 

Maksudnya sistem yang BN ada, Pakatan Rakyat tidak ada, sistem yang Pakatan Rakyat ada, BN juga sudah ada.

Multi bangsa BN unik. Yang untuk satu bangsa ada, yang untuk pelbagai bangsa pun ada. Ini faktor kedua.

Dan faktor yang ketiga, kalau kita nak kata multi bangsa, kita jangan lupa, kita juga ada rakan-rakan di negeri Sabah dan Sarawak. Betul tak? 

Kalau tidak ada sistem BN pada hari ini, saya akan kata pemimpin-pemimpin daripada Sabah dan Sarawak tidak akan ada suara mereka di negara Malaysia. Mengapa? 

Contoh, kalau hari ini, DAP, PKR dan Pas berkuasa, ke manakah suara-suara Sabah dan Sarawak? Mengapa saya boleh membuat penakulan sedemikian? 

AIDC : Sebabnya ?
Sebabnya, kita mesti analisis, berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi Pas? Saya rasa kosong. Berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi PKR? Ada satu..dua.

Berapa pemimpin Sabah dan Sarawak menjadi pemimpin tertinggi DAP? Kosong. Jangan kata Presiden, Naib Presiden, Setiausaha Agung, Bendahari..Majlis Tertinggi pun mereka tak dapat tembusi.

Kalau tidak ada sistem macam BN, ke manakah suara Sabah dan Sarawak ? Sebab itu BN untuk Cina ada, untuk India ada, untuk Melayu ada, untuk semua bangsa ada, untuk suku etnik Sabah dan Sarawak pun ada.

Untuk DAP, PKR dan Pas, apa yang mereka mampu bekalkan dalam sistem politik yang pelbagai bangsa dan suku etnik di Malaysia ?

Banyak orang tidak menganalisis tetapi terus menuduh BN sebagai rasis, DAP dan Pakatan Rakyat itu sebagai multi bangsa. 

Apa yang diwar-warkan itu tidak semestinya menunjukkan realiti sebenar.
Apa yang saya sebutkan tadi itu sebagai statistik, berapa ramai? Itu semua adalah kebenaran. Dan keadaan ini membuktikan bahawa BN itu jauh lebih multi- racial daripada Pakatan Rakyat. 

Dan kita jangan lupa, multi-racial itu adalah berkaitan dengan perpaduan. Kita perlu tahu, dalam dunia ini ada dua jenis perpaduan iaitu intergrasi dan asimilasi. 

Perpaduan dalam BN adalah intergrasi. Maksudnya satu kaum atau kaum-kaum lain masih boleh mengamalkan ideologi mereka seperti MCA, MIC dan sebagainya.

Kalaulah pada hari ini, perpaduan yang cuba dibawa oleh Pakatan Rakyat, konsepnya ‘Malaysian Malaysia’, semua bangsa itu sama, itu juga perpaduan. Tetapi itu adalah perpaduan asimilasi yang digunakan oleh Indonesia.
Dan ke manakah Indonesia pada hari ini jika dibandingkan dengan pembangunan di negara itu ?

AIDC : Kalau dahulu, DAP dengan Pas ini seolah-olah seperti anjing dengan kucing, memang tak boleh bertemu. Tapi sekarang ini seolah-olah DAP boleh menerima Pas. Pada pandangan saudara sebagai seorang aktivis DAP, apa sebenarnya pandangan DAP terhadap Pas?
Dalam peperangan.. ini kembali kepada falsafah peperangan politik, ‘your enemy..enemy is friend’. Maksudnya, kalau mereka tidak suka antara satu sama lain, musuh utama mereka tetap Barisan Nasional, itu yang pertama.

Yang kedua, dalam sejarah dunia kita lihat, kita panggil “political aliens”. Kita lihat dalam sejarah Malaysia pun sudah cukup, Tanah Melayu. Kita lihat bagaimana British bekerjasama dengan Komunis untuk menentang Jepun. Apabila Jepun dihapuskan, British mahu Komunis pun dihapuskan. Begitulah kerjasama mereka.

Kerjasama antara Pas dengan DAP adalah perlambangan ‘kerjasama British-Komunis’. Ini salah satu contoh dan sebenarnya banyak lagi contoh ‘political aliens’ dunia yang pada awalnya mereka saling bekerjasama akhirnya mereka saling memakan diri sendiri. 

Mereka sanggup ketepikan politik tidak sehaluan demi mendapat kuasa dan menawan Putrajaya. Nasib baiklah mereka tidak menawan Putrajaya, nanti kita tidak tahulah sama ada DAP akan “makan” Pas atau Pas “makan” DAP, kita tidak tahu.

AIDC : Ada kemungkinan tak, DAP melihat bahawa mereka boleh “makan” Pas sebab itu mereka sanggup bekerjasama ?
Pada pandangan peribadi saya, ya betul. Fungsi pertama, DAP melihat boleh “makan” Pas dalam jangka masa panjang. Mereka merasakan mereka ada kekuatan yang tersendiri. 

Pada masa sama, saya melihat Pas juga merasakan boleh mengawal dan “makan” DAP, cuma kedua-dua pihak tidak pernah memberitahu. Dua-dua mereka ada agenda. Jadi, yang akhirnya siapa akan “makan” siapa, kita belum tahu.

…Bersambung selanjutnya, siri ke-2 berkaitan dengan Red Bean Army..
Posted on 5:55 PM | Categories: